Studencka ocena dydaktycznych zajęć interakcyjnych w wersji live surgery
Badaniach ankietowe – 232 studentów uczestników pilotażowych zajęć z wykorzystaniem telemedycyny
Wyniki opublikowano – Polski Przegląd Chirurgiczny , 2024, vol. 96, no4
Prof. prof. Grzegorz Wallner, Kamil Torres, Tomasz Skoczylas, Piotr Richter, Jakub Kenig, Tomasz Banasiewicz
i inni
Oceny studenckie łącznie bardzo dobre i dobre:
95% przydatność zajęć z transmisją operacji i moderacją dydaktyków w nauczaniu chirurgii
97% transmisja jako klucz do zrozumienie technik operacyjnych
81% moderowanie dyskusji na zajęciach z kilkoma grupami wiele wnosi
87% przewaga live surgery nad nagranymi materiałami audio-wideo
36% studenci wolący oglądać transmisję samodzielnie w domu są w mniejszości
99% jakość obrazu i dźwięku we wspólnych transmisjach do 3 ośrodków
Aktualne pokolenie studenckie jest przekonane o konieczności stosowania nowoczesnych technologii w dydaktyce.
Dydaktycy oceniają zajęcia interakcyjne w wersji live surgery
Nauczyciele akademiccy – 43 chirurgów z Krakowa, Lublina i Poznania – ocenili sytuację przed rozpoczęciem pełnego kursu (2 semestry) nauczania chirurgii i po zakończeniu kursu.
Wyniki przygotowane do publikacji.
POZYTYWNA | ŚREDNIA | ZŁA | |
---|---|---|---|
OCENA – użyteczność transmisji | |||
przed semestrem 1 | 84% | 9% | 7% |
po semestrze 2 | 91% | 7% | 2% |
OCENA – formy nauczania | |||
przed semestrem 1 | 67% | 28% | 5% |
po semestrze 2 | 86% | 12% | 2% |
BEZ OBAW | ŚREDNIE | DUŻE | |
OBAWY – o utrudnienie pracy operujących | |||
przed semestrem 1 | 56% | 23% | 21% |
po semestrze 2 | 83% | 12% | 5% |
OBAWY – obsługa sprzętu telemedycznego | |||
przed semestrem 1 | 49% | 23% | 28% |
po semestrze 2 | 72% | 21% | 7% |