Studencka ocena dydaktycznych zajęć interakcyjnych w wersji live surgery 

Badaniach ankietowe –   232 studentów uczestników pilotażowych zajęć z wykorzystaniem telemedycyny 

Wyniki opublikowano  – Polski Przegląd Chirurgiczny , 2024, vol. 96, no4

Prof. prof. Grzegorz Wallner, Kamil Torres, Tomasz Skoczylas, Piotr Richter, Jakub Kenig, Tomasz Banasiewicz 

 i inni

Oceny studenckie łącznie bardzo dobre i dobre: 

95%  przydatność zajęć z transmisją operacji i moderacją dydaktyków w nauczaniu chirurgii

97%  transmisja jako klucz do  zrozumienie technik operacyjnych 

81%  moderowanie dyskusji na zajęciach z kilkoma grupami wiele wnosi 

87%  przewaga live surgery nad nagranymi materiałami audio-wideo   

36%  studenci wolący oglądać transmisję samodzielnie w domu są w mniejszości

99%  jakość obrazu i dźwięku we wspólnych transmisjach do 3 ośrodków 

Aktualne pokolenie studenckie jest przekonane o konieczności  stosowania nowoczesnych technologii w dydaktyce.

Dydaktycy oceniają zajęcia interakcyjne w wersji live surgery 

Nauczyciele akademiccy –  43 chirurgów z Krakowa, Lublina i Poznania – ocenili sytuację przed rozpoczęciem pełnego kursu (2 semestry) nauczania chirurgii i po zakończeniu kursu. 
Wyniki przygotowane do publikacji.   

Tabela oceny i obaw
POZYTYWNA ŚREDNIA ZŁA
OCENA – użyteczność transmisji
przed semestrem 1 84% 9% 7%
po semestrze 2 91% 7% 2%
OCENA – formy nauczania
przed semestrem 1 67% 28% 5%
po semestrze 2 86% 12% 2%
BEZ OBAW ŚREDNIE DUŻE
OBAWY – o utrudnienie pracy operujących
przed semestrem 1 56% 23% 21%
po semestrze 2 83% 12% 5%
OBAWY – obsługa sprzętu telemedycznego
przed semestrem 1 49% 23% 28%
po semestrze 2 72% 21% 7%